לייעוץצרו קשר

ניתוח סרטן החלחולת עם רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  16.06.2022 / 7:54
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

סרטן החלחולת

סרטן החלחולת (סרטן הרקטום) מתרחש בחלק האחרון של המעי הגס ונחשב לסוג של סרטן המעי הגס, מכיוון שיש להם מאפיינים ביולוגיים וגנטיים דומים, אך עם כמה מאפיינים שונים: מיקומו של הרקטום רחוק מהמעי הדק מאפשר טיפולי הקרנות שלא גורמים לנזק למעי הגס, בעוד שאם מדובר על טיפול הדורש התערבות כירורגית, הרי שמיקומה של החלחולת (רקטום) בצמידות לשלפוחית השתן ושרירי התעלה האנאלית, מקשה על הפעולה.

מהם הגורמים לסרטן החלחולת?

כיום, הגורמים למחלה זו אינם ידועים עדיין באופן מוחלט, אך ישנם מספר גורמים החשודים בהגברת הסיכון לחלות במחלה:

תזונה לקויה (תזונה עשירה בשומן מן החי ובחלבונים למשל, חוסר באכילת ירקות ופירות), השמנת יתר, חוסר בפעילות גופנית, עישון, צריכת אלכוהול מוגברת, גיל (מעל גיל 60 גובר הסיכון), גנטיקה והיסטריה משפחתית (במידה וקרוב משפחה מדרגה ראשונה אובחן כחולה בסרטן המעי הגס או בסרטן החלחולת, הסיכון גובר), פוליפים שהתגלו בגוף והיו במצב טרום סרטני יכולים להפוך לגושים שפירים, והיסטוריה אישית של מחלות שונות במעי.

מהם דרכי הטיפול בסרטן החלחולת?

בדומה לטיפול בסרטן המעי הגס, גם הטיפול בסרטן החלחולת יהיה לרוב ניתוח, אך בשונה, יתכן ולפני ו/או אחרי הניתוח יידרשו טיפולי כימותרפיה והקרנות. סוג הניתוח תלוי במצב התפשטות הסרטן ובמצבו הבריאותי של החולה. עם התפתחות הטכנולוגיה בימינו, ניתן לבצע ניתוח רובוטי לכריתת החלחולת באמצעות רובוט דה וינצ'י.

בניתוח הרובוטי המנתח שולט למעשה בזרועותיו של הרובוט, כשלאחת מהן מחוברת מצלמה. המצלמה משדרת למנתח תמונה מוגדלת באיכות גבוהה של חלל הבטן וכך יכול המנתח לראות בבירור את הגידול אותו יש להסיר. דרך זרועות הרובוט דה וינצ'י המנתח מקבל גמישות מרבית המובילה לעבודה מדויקת, יציבה וללא טעויות.

ניתוחים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח כריתת מעיניתוחי פרוסטטה ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI