לייעוץצרו קשר

מהו תחום אורולוגית ילדים

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  21.08.2022 / 7:18
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

אורולוגיה

אורולוגיה היא תחום רפואי הקשור למערכת השתן והמין כולל: כליות, שלפוחית, שופכה ואת איברי הרבייה הזכריים. תחום אורולוגית ילדים נחשב כתת –תחום לאורולוגיה, והוא אף רגיש ועדין יותר, ומטפל בבעיות הקשורות למערכת השתן והמין בקרב ילדים ונוער.

אורולוגית ילדים

מומים אורולוגיים יכולים להתגלות גם לפני הלידה, באמצעות בדיקת אולטרסאונד לסקירת איברי העובר. מומים אלו יצביעו לרוב על בעיות עתידיות בדרכי השתן. מומים אורולוגיים אחרים, כמו עקמת של הפין, היפוספדיאס, אשך טמיר, הצטברות נוזלים בקרום העוטף את האשכים, מתגלים לרוב עם הלידה. כמו כן, ישנם מומים נרכשים (ולא מולדים) אשר עלולים  להופיע בכל גיל ושלב בהתבגרות כמו היצרות בפיית השופכה, חסימה בדרכי השתן, דלקת האשך, הרטבת לילה ועוד.

במחלקות אורולוגית ילדים בבתי החולים בארץ ניתן למצוא את מיטב המומחים והרופאים העוסקים בתחום. הצוות הרפואי יכול לעזור במתן פתרונות מעשיים לבעיות ומומים הקשורים לאורולוגית ילדים, כגון ייעוץ בפיענוח בדיקות אולטרסאונד הקשורות למערכת השתן טרום לידה, ייעוץ על המשך טיפול במומים מולדים, טיפול בבעיות של בריחת שתן והרטבה, בדיקות לתפקודי השלפוחית ועוד.

פתרונות לאורולוגית ילדים

בין הפתרונות החדישים והמהימנים ביותר לטיפול בבעיות אורולוגית ילדים, ניתן למנות כיום את השימוש החדשני בטכנולוגית רובוט דה וינצ'י. מדובר על טכנולוגיה רובוטית באמצעותה מקבל המנתח עוד שלוש זרועות ידיים יציבות, גמישות ומדויקות. בשעת הניתוח, המנתח יחתוך מספר חתכים זעירים בלבד בגופו של הילד (מה שימנע טראומה וצלקות פיזיות ונפשיות עתידיות) ובאמצעות רובוט דה וינצ'י יחדיר כלי ניתוח לפרוסקופיים ומצלמה תלת ממדית, הנותנת תמונה רחבה של חלל הגוף. ניתוח רובוטי שכזה מבטיח כאבים פחותים בעת הניתוח עצמו, מניעת זיהומים וזמן התאוששות מהיר יותר לילדים.  

לשאלות נוספות על אורולוגית ילדים, הקליקו כאן

ניתוחים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון:  ניתוח סרטן פרוסטטה, ניתוח להסרת גידול ברחם, ניתוח כריתת מעי ניתוח קילה, ניתוחי פרוסטטה טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח לסרטן בלוטת התריס ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI