לייעוץצרו קשר

מהו ניתוח דה-וינצ'י לשחזור דופן בטן בעקבות בקע (הרניה)

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  27.10.2022 / 5:35
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

מהו ניתוח דה-וינצ'י לשחזור דופן בטן בעקבות בקע (הרניה)?

אמנון סבל מבקע משמעותי בדופן הבטן שפגע באיכות חייו
"יום וחצי לאחר הניתוח שוחררתי לביתי, היום אני מרגיש שנולדתי מחדש"

אמנון עבר ניתוח לשחזור דפנות הבטן בעקבות מקרה חמור של בקע (הרניה). הוא נותח ע"י ד״ר דוד חזן, מנהל היחידה לכירורגיה רובוטית וזעיר-פולשנית במרכז הרפואי שיבא ומנתח בכיר בבית החולים רפאל.

ד"ר דוד חזן ואמנון- ניתוח לשחזור דופן בטן בעקבות בקע עם רובוט דה וינצי

מהו בקע למעשה?

בקע הינו פגם בדופן הבטן, דרכו עלולים לבלוט איברי הבטן החוצה. על כן בכל מצב בו את/ה חשים נפיחות חדשה בדופן הבטן, מלווה בתחושת אי-נוחות או כאב יש לחשוד בבקע. לרוב ניתן לאבחן בקע באמצעות בדיקה גופנית פשוטה של רופא כירורג מיומן.

״בקע בדופן הבטן זהו  פגם שנמצא במעטפת השריר והשרירים של דפנות הבטן, התוכן של חלל הבטן יכול לצאת ובעצם נוצר מצב שעלול לסכן חיים. בעזרת רובוט דה-וינצ'י ניתן לבצע את הניתוח באופן מדויק ובטוח יותר, עם פחות כאבים, אשפוז קצר יותר וחזרה מהירה יותר לשגרה״. אומר ד״ר דוד חזן.

"במקרה של אמנון נדרש ניתוח לשחזור דפנות הבטן, מדובר במקרה קיצון של בקע ויחד עם זאת ניתן לראות את היתרונות של הגישה הרובוטית."

אמנון עבר את הניתוח בהצלחה, יום וחצי לאחר הניתוח הוא שוחרר לביתו במצב טוב.

מהם יתרונות הגישה הרובוטית באמצעות דה-וינצ'י

זוהי הגישה החדשנית ביותר לטיפול בבקעים מורכבים של דופן בטן: באמצעות הרובוט ניתן לשחזר את דפנות הבטן ולבצע ניתוחים מורכבים וגדולים אותם לא ניתן לבצע בגישה הלפרוסקופית. 
היתרון המרכזי בניתוח רובוטי באמצעות דה-וינצ'י הוא כי ניתן לבצע תפירה ושחזור של דופן הבטן דרך מספר חתכים קטנים. החזרה לשגרה תהיה לרוב מהירה יותר, בהשוואה לניתוח הלפרוסקופי ואחוז הזיהומים בפצע הניתוחי נמוך בהשוואה לניתוח פתוח. בנוסף, הסיכוי לזיהום ולנמק של דופן הבטן נמוך משמעותית באמצעות השימוש ברובוט. בניתוח בגישה זו הכאבים מופחתים וההתאוששות אחרי הניתוח מהירה יותר.

היתרונות של רובוט דה וינצ'י

בניתוחים של בקעים מורכבים בדופן הבטן יש לרובוט דה-וינצ'י יתרון משמעותי.
הגישה הקונבנציונאלית היא ניתוח בשיטה הפתוחה, זוהי אופציה טובה אבל יש בה סיכוי לזיהומים משמעותיים בדופן הבטן ובפצע הניתוח כולל אפילו במצבים של נמק בדופן בטן.
היתרון המשמעותי של הגישה הרובוטית שניתן לבצע ניתוחים מורכבים של שיחזור דופן בטן בגישה זעיר פולשנית, ללא צורך בפתיחת הבטן.

כתבות שאולי יעניינו אתכם

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI