לייעוץצרו קשר

ניתוח של סרטן המעי הגס באמצעות רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  25.05.2022 / 7:07
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

סרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס מתבטא לרוב בגידולים באיזור המעי או הרקטום (חלחולת) המתחילים כגידולים שפירים ומתפתחים לסרטן.   


ניתוח הוא הטיפול הנפוץ ביותר כנגד סרטן המעי הגס והחלחולת. ניתוחי סרטן המעי הגס נקראים קולוסטומיה או קולקטומי. בקולוטמי מבוצעת כריתה של חלק מן המעי הגס הנגוע בסרטן וחיבור חלקי המעי הבריאים. במידה והמנתח אינו מסוגל לחבר את החלקים הבריאים למעי, תבוצע קולוסטומיה. בניתוח זה כורתים חלק מהמעי, יוצרים פתח בדופן הבטן ואליו מחברים את קצה המעי הנותר ויוצרים פי טבעת חדש שבקצהו מחוברת שקית הקולטת את תכולת המעי המתרוקן.


ניתוח כריתה קדמית של המעי הגס

מאחר וכרבע מגידולי סרטן המעי הגס ממוקמים בחלקו הסופי של המעי הגס, הרקטום, אופן הטיפול המקובל באיזור זה הוא ניתוח הנקרא כריתה קדמית נמוכה (Low Anterior Resection – LAR). בשיטה זו מנתחים גידולים הנמצאים בחלק העליון של הרקטום, קרוב לנקודת החיבור למעי הגס. אחרי הניתוח תופרים את המעי הגס לפי הטבעת והגוף ממשיך להפריש צואה בדרך רגילה.
לעיתים יש צורך בביצוע קולוסטומיה זמנית שתסייע בהחלמה מהניתוח.


הגישות לניתוח של סרטן המעי הגס

כשניגשים לניתוח שכזה ישנן שתי גישות:

* ניתוח פתוח – ניתוחים באזור המעי מבוצעים לרוב בצורה זו, בה חתך ארוך נעשה מתחילת קו שיעור מפשעות ועד מתחת לסטרנום.

* לפרוסקופיה – זהו הליך עם פולשנות מינימלית בו המנתח מבצע מספר חתכים קטנים ומשתמש בכלים קטנטנים שבסופם מצלמה העוזרת למנתח למצוא את דרכו ולבצע את הניתוח.
במידה ורופא המשפחה שלך המליץ על ניתוח, בקש לבדוק את אופציית הניתוח הרובוטי של דה וינצ'י שאינה פולשנית כמו שיטות אחרות. בעזרת מערכת רובוט דה וינצ'י הרופא מבצע מספר חתכים קטנטנים בדומה ללפרוסקופיה מסורתית.


ניתוח באמצעות רובוט דה וינצ'י

הדגש בניתוחים הרובוטיים של דה וינצ'י הם יכולת המנתח לצפות בתוך גופכם בתלת ממד ואיכות HD, להשתמש בכלים קטנטנים אשר מתכופפים ומסתובבים יותר מהיד האנושית ואמצעים נוספים המגבירים את יכולתו של המנתח לראות, לדייק ולשלוט במהלך הניתוח. הרופא שולט במערכת הרובוטית של דה וינצ'י ומסוגל לתרגם את תנועותיו לתנועות קטנות ומדויקות יותר.

מערכת דה וינצ'י הביאה את בשורת הניתוחים בעלי אחוז הפולשנות המינימלי, למעל מ-3 מיליון מטופלים בעולם כולו ומבצעת ניתוחים גם במצבים כגון סרטן הערמונית, כריתת רחם, סרטן הלבלב וסרטן הכבד. במידה ואתם ניצבים בפני ניתוח במעי הגס, התייעצו עם רופא המשפחה בנוגע לטיפול בעזרת מערכת דה-וינצ'י.

ניתוחים נוספים המתבצעים באמצעות רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון:,  ניתוח סרטן פרוסטטה, ניתוח להסרת גידול ברחם, ניתוח קילה, ניתוחי פרוסטטה, טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח לסרטן בלוטת התריס ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI