לייעוץצרו קשר

כריתת רחם עם רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  17.04.2022 / 7:26
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

כריתת רחם נשמעת לנשים רבות כמו סיבה לדאגה, עצב ואובדן. אולם, כדאי לדעת כי כריתת רחם יכולה במספר גדול של פעמים לשפר חיים ואף להציל אותם. כריתת רחם לא חייבת להגיע רק במקרים של סרטן ברחם או גידולים ברחם, אלא מסיבות שונות כמו: הקלה בכאבים הנובעים מאנדומטריוזיס (הסבר בהמשך), שרירן (מיומה) ברחם, דימומים חזקים בזמן וסת, תיקון צניחת רחם ועוד.

אנדומטריוזיס

מכל הסיבות שהזכרנו, המעניינת ביותר היא אנדומטריוזיס, היות והיא אחת המחלות המושתקות ביותר בתרבות שלנו, למרות שכ-10% מהנשים בגיל הפוריות סובלות ממנה. אנדומטריוזיס היא מחלה כרונית, בה תאים של רירית הרחם נמצאים מחוץ לרחם. אותם תאים נצמדים לאיברים סמוכים, כמו שחלות, שלפוחית או מעיים, ויוצרים נגעים שגורמים לדלקות. הדלקות עלולות להפריע לאיברים השונים, ולגרום לכאבים. לכל מקום אליו הם נדבקים, הם יוצרים כאב מסוג אחר, אך עדיין מדובר בהפרעות חוזרות ונשנות בתפקוד. בהתחשב בעובדה שמדובר בתאי רירית רחם, הם מושפעים מהמחזור החודשי, ובזמן הוסת מדממים ויוצרים כאבים גדולים אף יותר, כמו גם בזמן הביוץ.

סימפוטומים של אנדומטריוזיס

הסימפטומים למחלה הם כאבי מחזור נוראיים, דימום חזק מאד בזמן הווסת, שלשול, כאבים בזמן קיום יחסי מין, כאבים בזמן ביוץ, ובנוסף – פגיעה בפוריות. האופטימיות היחידה כמעט בנושא היא שהאנדומטריוזיס נעלם ביחד עם הווסת, כאשר תקופת הפוריות של האישה מסתיימת.


המודעות למחלה הרבה יותר גדולה היום מאשר בעבר, וכאשר נשים מתלוננות על כאבים הן לא נחשבות רק כסובלות מכאבי מחזור, אלא ככאלו שיש לבדוק את האפשרות שסובלות ממחלה הקשורה בצורה כזו או אחרת לרחם. כריתת רחם היא אפשרות אחרונה ברוב המקרים, אך אפשרות זו בהחלט קיימת.

ההחלטה לביצוע כריתת רחם

כאשר מחליטות לבצע את כריתת הרחם, מומלץ ביותר לבצע את ההליך בצורה הקלה, הפשוטה, והכי פחות פולשנית שאפשר. ניתוח רובוטי באמצעות רובוט דה וינצ'י מאפשר למנתחים לפעול בדיוק רב יותר, בעזרת מספר חתכים קטנים במקום חתך ארוך לאורך הבטן. בצורה כזו, ההחלמה מהירה הרבה יותר, גם פיזית וגם נפשית.


לאחר כריתת רחם, האישה יכולה לסבול מדיכאון, ולהתמודד עם בעיות נוספות שלא קיימות בכריתת אברים אחרים, במיוחד עקב העובדה שלא תוכל ללדת בעתיד. כריתת הרחם עם רובוט דה וינצ'י לא תוכל להקל על הדיכאון הנלווה לניתוח, אך ללא ספק תוכל להקל על תופעות הלוואי הפיזיות כמו ריפוי העור, השהייה בבית החולים, ודברים נוספים. 

 

ניתוחים נוספים המתבצעים באמצעות רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם, טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח כריתת מעיניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI