לייעוץצרו קשר

ניתוח רובוטי לכריתה חלקית של הלבלב

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  10.07.2022 / 8:37
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

מהו הלבלב

הלבלב הוא בלוטה קטנה יחסית בגוף האדם, אשר קשורה למערכת העיכול וממוקמת בחלקה העליון של הבטן. תפקידה העיקריים של בלוטה זו הם להפריש אנזימים שונים שעוזרים לעיכול ופירוק שומני המזון (כמו עמילאז וליפאז) ולוויסות רמות הסכור בדם (כמו אינסולין וגלוקגון).

סרטן הלבלב

סרטן הלבלב הוא גידול ממאיר שמתפתח בתוך אחד מחלקי הלבלב ונחשב לאחד הסרטנים הקטלניים במיוחד (במקום הרביעי אחרי סרטן ריאות, סרטן הכבד וסרטן הקיבה), מכיוון שאין לו תסמינים ברורים והוא הוא לרוב מתגלה רק בשלבים האחרונים של המחלה.

שכיחותו של סרטן הלבלב

סרטן הלבלב שכיח יותר יותר אצל גברים מאשר נשים ומופיע לרוב  בגילאים 60-80. 


טיפול בסרטן הלבלב- כל האפשרויות

ישנם מספר טיפולים היכולים לעזור לחולים בסרטן הלבלב, תלוי במיקום הסרטן וברמת התפשטותו. בין הטיפולים, קיימת גם האופציה לניתוח לכריתת הלבלב. ניתוח הלבלב נחשב לאופציה מורכבת ומסובכת, אך החל משנת 2015 ועם התפתחות הטכנולוגיה הרובוטית, ניתן לבצע ניתוח לכריתה חלקית של הלבלב באמצעות הרובוט דה וינצ'י, מה שהופך את הניתוח למורכב פחות ומוצלח יותר.

הניתוח הרובוטי משלב למעשה את הגישה הלפרוסקופית (הזעיר-פולשנית) עם גישת הניתוח הפתוח ומנצל את יתרונותיהם של השניים: הדיוק, היציבות והטכנולוגיה המשוכללת של רובוט דה וינצ'י, עם הנוחות של הניתוח הפתוח. בצורה כזו אפשר להגיע לתוצאות מדויקות ביותר ללא צורך בחתך גדול בדופן הבטן, גורם משמעותי מאד מבחינת הסיכון לאיבוד דם, לבצקות ולהדבקות בזיהומים מסוכנים.  הניתוח הרובוטי מאפשר גם זמן החלמה מהיר יותר והתאוששות קלה עם כאבים פחותים. 

ניתוחים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח כריתת מעיניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI