לייעוץצרו קשר

ניתוח רובוטי בסרטן הוושט

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  12.06.2022 / 7:32
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

מהו סרטן הוושט

סרטן הוושט נחשב לאחד מסוגי הסרטנים שנפוצים פחות, נכון לכתיבת שורות אלו, בעולם המערבי, ויותר במרכז אסיה ובמזרח הרחוק, אך עם זאת בשנים האחרונות נראה כי צמיחה בהתפשטותו בעולם. סרטן הוושט הוא למעשה גידול או גידולים של תאים סרטניים, היכולים לצוץ לאורך כל אורכו של הצינור האחראי להעברת הנוזלים והמוצקים שאנו אוכלים מהגרון לקיבה – הוושט.

שני סוגי סרטן הוושט העיקריים

קיימים שני סוגי סרטן וושט עיקריים: אדנוקרצינומה-  Adenocarcinoma וקרצינומות תאי קשקש – Squamos Cell Carcinoma  (CSS).  סרטן האדנוקרצינומה מופיע לרוב בחלקה התחתון של הוושט, קרוב לקיבה וסרטן מסוג קרצינומות יופיע רוב בחלקה העליון של הוושט.

גורמים מוכרים להגברת הסיכון למחלה

הגורמים העיקריים לסרטן הוושט עדיין אינם ידועים בוודאות, אך בעקבות מחקרים שנעשו בנושא, אפשר לדעת כי מספר גורמים מסוימים יכולים להגביר את הסיכון לחלות במחלה: צריכת אלכוהול מופרזת, עישון, קיימות של תסמונת בארט (מצב בו יש השתנות והתחלפות לא נורמלית בתאים המצפים את הוושט), השמנת יתר וגורמים של גיל ומין (ככל שמתבגרים עולה הסיכון והוא גבוה יותר אצל גברים).

מהם התסמינים של סרטן הוושט?

אחת הבעיות המרכזיות עם גילוי מוקדם של סרטן הוושט היא העובדה כי התסמינים שלו אינם מדויקים וברורים ולפעמים, עד שנדלקת נורה אדומה, השלב נמצא כבר בשלב מתפתח. בכל זאת, אם יש חשש לאחד מהמקרים הבאים, יש ללכת לרופא מומחה לבדיקות והתייעצות: כאבים בעת בליעה, קושי בעת בליעה, צרבת, ירידה חריגה במשקל, צרידות או שיעולים מתמשכים.


במידה ואכן  התגלה סרטן הוושט, ישנן מספר שיטות טיפול התלויות במצבו של החולה ובמצב התפשטות הסרטן בגוף. ניתוח כירורגי הוא האפשרות השכיחה. כיום, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של רובוט דה וינצ'י, ניתן לבצע ניתוח רובוטי בוושט במקום ניתוח פתוח. ניתוח יתבצע במידה והגידול עדיין לא הספיק להתפשט לאזורים אחרים בגוף. דרכי טיפול נוספות הן טיפול בקרינה , טיפול בכימותרפיה, טיפול בתרופות ביולוגיות או טיפול בקרינה. לעיתים ישנו צורך לשלב בין כמה שיטות טיפול, על מנת לנסות לרפא לגמרי את הסרטן ולמנוע את הישנותו בעתיד.

ניתוחים נוספים של רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם
טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח כריתת מעיניתוחי פרוסטטה ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI