לייעוץצרו קשר

ניתוח סרטן הקיבה עם רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  14.07.2022 / 7:27
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

 מערכת העיכול- הקיבה

הקיבה היא אחד מאיברי העיכול העיקריים בגוף האדם, והיא אחראית על העברת המזון אותו אנו אוכלים אל המעי הדק, שם ממשיך תהליך העיכול.  

סרטן הקיבה

סרטן הקיבה הוא סרטן המתפתח לרוב בתאים הנמצאים בחלקה הפנימי של הקיבה (רירית – מוקוזה) ומשם מתפשט לעבר שתי השכבות האחרות (שכבת השריר האמצעית ושכבת המעטפת החיצונית – סרוזה).

סימפטומים של סרטן הקיבה

הסימפטומים היכולים להצביע על הימצאות של סרטן הקיבה הינם מינוריים ולא מורגשים בדר"כ (למרות שתמיד כדאי להיות קשובים לגוף ובמקרים של חוסר תיאבון קיצוני, בחילות, הקאות, אנמיה, ירידה דרסטית במשקל וכל סימפטום שנראה חריג, יש ללכת להיבדק על ידי רופא מומחה!)  ולכן, קיים סיכוי גבוה לאבחן את סרטן הקיבה רק כשהוא נמצא כבר בשלב מתקדם יחסית.

דרכי הטיפול בסרטן הקיבה

עם גילוי סרטן הקיבה בגוף, יש להחליט על דרך טיפול במחלה, בהתאם לחוות דעתו של הצוות הרפואי ובהתאם למצב הסרטן ולהתפשטותו בגוף. במידה והצוות הרפואי המליץ על כריתת קיבה מלאה או כריתת קיבה חלקית לשם הטיפול, ניתן לבחור במספר גישות: גישת הניתוח הפתוח בה מבצע המנתח פתיחה גדולה של הבטן וכך הוא מצליח להגיע עם ידיו לאזור הנגוע, גישת הניתוח הלפרוסקופי בו נעשים מספר חתכים קטנים בלבד בבטן המנותח דרכם מחדירים מכשירים מיוחדים העוזרים למנתח לקבל תמונה מדויקת של חלל הבטן, וגישת הניתוח הרובוטי -ניתוח באמצעות רובוט דה וינצ'י, שבדומה לניתוח לפרוסקופי אינו מצריך פתיחה של כל הבטן, אלא של כמה חורים בלבד, דרכם מוחדרות ידיו של הרובוט דה וינצ'י, כולל זרוע אחת אליה מחוברת מצלמת HD, המעניקה למנתח תמונה מוגדלת ומדויקת של חלל הבטן.

הזרועות הנוספות של הרובוט ניתנות לשליטה על ידי המנתח, ובצורה כזו הוא יכול לנתח עם חופש תנועה רחב מאד בתוך הבטן להגיע לתוצאות מדויקות וביצועים גמישים במיוחד, והכל עם יכולת בקרה מוגברת. ניתוח רובוטי לטיפול בסרטן הקיבה הוא ניתוח בעל סיכויי הצלחה גבוהים, סיכון נמוך לסיבוכים וזיהומים, ואפשרות לחזרה מהירה יחסית לחיי השגרה. 

ניתוחים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגן, ניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI