לייעוץצרו קשר

ניתוח סרטן הלשון עם רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  17.07.2022 / 11:38
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

הלשון ותפקודה

הלשון היא השריר החופשי היחידי בגוף האדם, ורק בבסיסה היא מחוברת אל רצפת הפה ואל הגוף. כמוה יש רק אחת, בעוד סרטן, יש קרוב למאה סוגים – אחד מהם הוא סרטן הלשון.

השכיחות של סרטן הלשון נמוכה יחסית, ומאופיינת בהופעת פצעים, דימומים או שינויים במרקם הלשון. מעשנים וחובבי משקאות חריפים, כמו גם בעלי שיניים תותבות שאינן מתאימות וכאלו הסובלים מתסמונת פלאמר-וילסון, חשופים יותר מאחרים לסרטן הלשון. אין זה אומר שאחרים אינם חשופים, וכדאי לכולם להיות מודעים למתרחש בגופם.

תסמינים נפוצים של סרטן הלשון

במידה ובמשך יותר משבועיים נמצא אחד מהתסמינים הבאים:
פצע על הלשון, בליטה או גוש במרקם הלשון, כאב בבליעה, כובד בלשון, צריבה, שינוי בדיבור או דימום, חובה לגשת לרופא אף-אוזן-גרון ולהיבדק.

אם לא נגלה בשלב מוקדם את הגידול, הוא עלול להתפשט ואז יהיה קשה יותר לטפל בו. הגידול מתחיל בקטן, אך עלול להגיע לגדלים מפתיעים.

בנוסף, ככל שהגילוי מוקדם יותר, כמו בכל סוגי הסרטן, כך סיכויי ההחלמה גדלים. בשלב הראשון יש סיכויים של בין 80-90 אחוזים להחלמה.

סרטן הלשון- שכיחות המחלה

סרטן הלשון שכיח באזור הקדמי הצדדי של הלשון, בבסיס הלשון, או ברצפת הפה – בכולם ניתן לטפל בעזרת ניתוחים רובוטיים. ניתוח באמצעות רובוט דה וינצ'י יאפשר למנתח לנוע בחלל הפה ללא סיבוכים הדרושים מניתוח רגיל.

בעוד ניתוח רגיל עלול לחייב פתיחה של חלל הפה והגרון ולעיתים שבירה של הלסת, ניתוח רובוטי ימנע את הפעולה הזו. בין אם מדובר בניתוח חלקי, הכולל טיפול נקודתי בלשון, או ניתוח מלא, הכולל טיפול ארוך וקשה יותר, ניתוח רובוטי יגרום לפעולה להיעשות ביתר קלות.

השפעה על המראה החיצוני של החולה בסרטן זה

בניגוד לגידולים פנימיים, הטיפול בסרטן הלשון ישפיע על מראהו החיצוני של האדם. מצלקת על הצוואר ועד שיחזור מחדש של הלסת והלשון. ניתוחים רובוטיים בעזרת רובוט דה-וינצ'י נעשים באמצעות מצלמה המוחדרת לגוף האדם, ומאפשרים נגישות גדולה יותר ושדה ראייה רחב שאינו דורש שינוי או שבירה של המבנה הפיזי של האדם.

ניתוח רובוטי כזה יצמצם את הנזק שנגרם למראה החיצוני בניתוח רגיל, מה שבסופו של דבר יקל על השיקום, ועל ההתמודדות עם הניתוח, שאינו פשוט כלל.

ניתוחים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון:,  ניתוח סרטן פרוסטטה, ניתוח להסרת גידול ברחם, ניתוח כריתת מעי,  ניתוח קילה, ניתוחי פרוסטטה' טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח לסרטן בלוטת התריס ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI