לייעוץצרו קשר

ניתוח ראשון בארץ להסרת גידול סרטני בצוואר הרחם באמצעות רובוט

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  12.05.2022 / 11:46
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

ניתוח רובוטי לסרטן צוואר הרחם

במרכז הרפואי איכילוב בוצע לראשונה בארץ ניתוח להסרת גידול סרטני בצוואר הרחם של חולה.  באותו ניתוח הוסרו גם בלוטות לימפה בבטן כדי למנוע התפשטות הסרטן. הניתוח בוצע באמצעות הרובוט "דה וינצ'י".

הניתוח בוצע ע"י פרופ' דן גריסרו, מנהל ביחידה לגניקולוגיה – אונקולוגית של בית החולים איכילוב.

פרופ' גריסרו הסביר את רקע המחלה ומהות הניתוח. בניתוחים רגילים של גידולים סרטניים בצוואר הרחם והרחם עצמו, נדרש לוודא שלא תהיה התפשטות הסרטן מחוץ לרחם ובלוטות הלימפה. לכן בניתוחים פתוחים מסירים גם את בלוטות הלימפה של הבטן. הדבר עלול לגרום לסיבוכים ופגיעה בעורק החיים של המטופלת.

שיטת הזקיף

לפני כמה שנים הוכנסה לשימוש שיטת "הזקיף" מאפשרת בדיקה פרטנית של בלוטות הלימפה המנקזות ישירות את הגידול  הסרטני, וע"י כך השטה מאפשרת להימנע מהצורך להסיר את בלוטות הלימפה ה"בריאות", קרי אלו שלא נגועות בסרטן. זהו היתרון הגדול של השיטה.

השיטה שימשה שנים רבות בניתוחים של סרטן השד וכו', אך לא יושמה בניתוחי הרחם עקב קשיים טכנולוגיים: אי יכולת לזיהוי הסרטן בבלוטות הלימפה בבטן. הדבר נבע מסוג החומרים לסימון הסרטן בניתוחי השד.

ניתוח רובוטי- קידמה טכנולוגית

כעת, עקב ההתקדמות הטכנולוגית – בוצע בהצלחה ניתוח להסרת גידול סרטני בצוואר הרחם וכן של בלוטות לימפה של הבטן הנגועות בסרטן ("הזקיף"). הניתוח בוצע באמצעות דגם חדיש ביותר של הרובוט דה וינצ'י – הנמצא בבית החולים איכילוב. דגם זה של דה וינצ'י הוא היחידי בארץ (בינתיים), והותקנה בו מערכת חדשנית וייחודית המכילה תאורה פלואורסנטית חזקה וכן מצלמה חדישה וייחודית בעלת רזולוציה גבוהה. 

המערכת הזאת מאפשרת לרופא לראות בו זמנית את אברי הבטן, וכן את הקשריות הנצבעות בחומר הפלואורסנטי. טכנולוגיה זו מאפשרת זיהוי ודאי של בלוטות ה"זקיף" – ואמינותה היא כמעט 100 אחוזים.

בסיכומו של דבר השיטה החדישה המבוססת על הטכנולוגיה הרובוטית הייחודית של דה וינצ'י, חוסכת למטופלות ניתוחים נרחבים ופגיעות באיכות החיים עקב תופעות לוואי וסיבוכים קשים.

ניתוחים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון:,  ניתוח סרטן פרוסטטה, ניתוח להסרת גידול ברחם, ניתוח כריתת מעי,  ניתוח קילה, ניתוחי פרוסטטה' טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח לסרטן בלוטת התריס ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI