לייעוץצרו קשר

לראשונה בישראל ורק באיכילוב: ניתוח לכריתת וושט באמצעות רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  28.12.2022 / 3:22
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

היתרונות בניתוח דה-וינצ'י בניתוח כירורגי

המרכזיים המרכזים המנוסים ביותר בעולם לפרוסקופיה עוברים לדה-וינצ'י זה מדבר בפני עצמו"

פגשנו את פרופ' גיא להט, מנהל החטיבה הכירורגית באיכילוב וד"ר בועז שגיא מומחה לניתוחים במערכת עיכול עליונה, לקראת ניתוח מורכב בגישה בטנית וחזית 'אייבור לואיס סופג'קטומי' באמצעות הדה-וינצ'י.

ניתוח כריתת וושט הוא מהניתוחים הגדולים והמורכבים הקיימים בכירורגיה וכעת, הוא מוצע לחולים אלו, ניתוח באמצעות הרובוט ״דה וינצ׳י״ המתקדם ביותר בעולם. את הניתוח מובילים פרופ׳ גיא להט, מנהל החטיבה הכירורגית וד״ר בועז שגיא, רופא בכיר בחטיבה.

עליה בשכיחות סרטן הוושט

שכיחות סרטן הוושט עולה בעשורים האחרונים, ככל הנראה במקביל לעליה העולמית בהשמנת יתר חולנית. הגורמים העיקריים לסרטן הוושט הינם סביבתיים: עישון ואלכוהול, גורמים תזונתיים (עקב כך שכיחות היתר במזרח הרחוק), רפלוקס קיבתי-וושטי וכן גורמים התורמים לתהליך דלקתי כרוני ברירית הוושט.

״קבוצת המטופלים היא לרוב בגיל מתקדם עם שכיחות יתר של גברים. חלק גדול מהמטופלים סובל ממחלות רקע משמעותיות, בניהן מחלות ריאה, לב וכלי דם. אין כיום בדיקות סקר באוכלוסיה לצורך איבחון מוקדם ורוב המטופלים יאובחנו בשלבים מתקדמים של המחלה. למיעוט החולים אשר אובחנו בשלב מוקדם מאוד, ניתן להציע טיפול אנדוסקופי וכריתה מקומית של רירית הוושט המבוצעת בגסטרוסקופיה, אבל רוב המטופלים מאובחנים רק בשלבים מתקדמים יותר ויזדקקו לניתוח גדול של כריתת וושט״ מסביר פרופ׳ להט.

עד לפני כעשור, רוב הניתוחים בוצעו בגישה פתוחה עם צורך בפתיחת בטן ובפתיחת חזה ובשנים האחרונות, מבוצעים בגישה זעיר פולשנית. כעת, כאמור, מוצע באיכילוב הניתוח המורכב גם בגישה הרובוטית כשעד כה כבר למעלה מ- 16 חולים עברו כריתת וושט באמצעות הרובוט.

״יש מספר יתרונות לשימוש ברובוט ובניהם כמובן הגישה הזעיר פולשנית והחתכים הקטנים, תנאים אופטימליים ונוחות לצוות המנתח מבחינת ראייה תלת ממדית, ישיבה של המנתח בתנאים נוחים מול קונסולה במקום עמידה ממושכת וכן יכולת תפירה הרבה יותר נוחה ומדוייקת וכמובן זמן החלמה קצר יותר ועם פחות סיבוכים״ מדגיש ד״ר שגיא.

היתרונות של רובוט דה וינצ'י על פני ניתוח פתוח

פרופ' להט: כשאני משווה את הרובוט לניתוח פתוח היתרונות בדה וינצ'י הם ברורים. אחד היתרונות הבולטים זה שפתאום לכירורג יש שלוש ידיים. אתה רואה טוב יותר, אתה גם שולט במצלמה בעצמך. אין את הרטט של מי שמחזיק במצלמה.

ונכון לחולים היום בגלל כל היתרונות של רובוט הדה-וינצ'י לבחור בניתוח בגישה זו."

ד"ר בועז שגיא, מומחה לכירורגיה כללית ולכירורגיה אנדוסקופית באיכילוב: "תחומי העניין העיקריים שלי הם מערכת עיכול עליונה. התנאים של המנתח בדה-וינצ'י הם הרבה יותר נוחים אנחנו מסיימים את הניתוח כשאנחנו פחות עייפים ופחות מותשים. אנחנו בהחלט רואים רואים יתרון משמעותי בקצב שהמטופל יורד מהמיטה. מתחיל ללכת מתחיל להסתובב במחלקה וגם מתחיל להתקדם באכילה."

וכאן השמים הם הגבול.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI