לייעוץצרו קשר

הניתוחים הנפוצים ביותר בעולם

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  14.02.2022 / 3:46
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

הקדמה

ניתוחים רבים מתקיימים ברחבי העולם מסיבות רבות. לעיתים הסיבה היא הקלה בכאב, חלקם כתוצאה ממחלה או רצון לשיפור הגוף.  ניתוחים מסוימים מבוצעים על מנת לזהות בעיה נסתרת וניתוחים אחרים מצילים חיים. ישנם ניתוחים אשר מבוצעים הרבה יותר מניתוחים אחרים ולכן אספנו עבורכם מספר ניתוחים הנחשבים כנפוצים ביותר.

 

מהם הניתוחים הנפוצים ביותר בעולם


ניתוח הסרת קטרקט: קטרקט הוא מצב בו ישנה עכירות בעדשת העין שגורמת להפרעה בראייה. בניתוח עצמו מוציאים את העדשה הטבעית ומשתילים במקומה עדשה מלאכותית באמצעות חתך מזערי הנסגר לאחר הניתוח באופן עצמוני ללא הצורך בתפרים. ניתוח מסוג זה מבוצע לא מעט ע"י כניתוח רובוטי באמצעות טכנולוגית רובוט דה וינצ'י, המאפשר למנתח לבצע חיתוכים קטנים ומדויקים.

ניתוח קיסרי: ניתוח קיסרי הוא ניתוח בו חותכים את בטנה ורחמה של אישה הרה כדי להוציא מתוכם את העובר ואת השלייה. ההליך משמש חלופה ללידה נרתיקית או כשהניסיון להיפוך העובר נכשל, קיימת מצוקה עוברית במהלך הלידה, במקרים של לידה קשה או עובר גדול מדי. רופאים ויולדות נוטים לבצע ניתוח זה גם מטעמים נוספים כמו הימנעות מכאבי לידה, רצון ללדת בתאריך ספציפי ועוד.

החלפת מפרק: בניתוח מוחלף מפרק חולה, כואב ובלתי מתפקד, אשר מצבו התדרדר כתוצאה מדלקת מפרקים, משחיקה או מחלה אחרת, במפרק מלאכותי המעוצב באופן המאפשר את המשך תפקודו.

מילה: ניתוח לחיתוך וסילוק הערלה, שהיא העור העוטף ומכסה את קצה איבר המין של הזכר הערל. המילה מתבצעת כחלק מטקס דתי שהוא מצווה ביהדות ובאסלאם ובמספר זרמים בנצרות. ניתוח המילה מתבצע גם בקרב נוצרים למטרות רפואיות לאחר לידת התינוק בשביל למנוע מחלות ולשיפור ההיגיינה. כ-30% מכלל הגברים ברחבי העולם נימולים.

קיבוע שברי עצמות: במקרים של תזוזה משמעותית של חלקי השבר, שברים המערבים את חלקה הצדדי של העצם או במקרים בה ירצו להבטיח חזרה מהירה לתפקוד מבוצע ניתוח לקיבוע שבר. הקיבוע מתבצע באמצעות פלטה וברגים – מדובר בניתוח עם מידת סיכון נמוכה, המסתכם באשפוז של לילה אחד.

צנתור: צנתור משמש לאבחון ולטיפול בבעיות כלי דם לבביים. מטרת הצנתור האבחנתי היא למצוא ולמפות תהליך טרשתי והצנתור הטיפולי משמש גם לפתיחת חסימה.

כריתת רחם: ניתוח להסרת הרחם ובמידת הצורך גם את האיברים והרקמות סביבו. כיום, ניתן לבצע ניתוח לכריתת רחם עם רובוט דה וינצ'י. הניתוח הרובוטי מאפשר למנתח מרחב דיוק ויציבות. במהלך הניתוח, המנתח מבצע מספר חתכים מעטים בלבד, דרכם הוא מחדיר את זרועותיו של הרובוט, המבצעות את הניתוח עצמו (בשליטה מרחוק של המנתח). דרך הפעולה מאפשרת דיוק רב, כאב מועט, זמן החלמה קצר וחזרה מהירה לשגרה.  

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI