לייעוץצרו קשר

ד"ר דה-וינצ'י הטכנולוגיה הרובוטית בניתוחי כבד לבלב ודרכי מרה

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  08.01.2024 / 8:00
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

מטופלים שעוברים את הניתוח כבד לבלב ודרכי מרה בגישה הרובוטית מתאוששים בצורה מהירה יותר, מדווחים על שיפור ניכר במידת הכאב לאחר הניתוח ומשתחררים הרבה יותר מהר מבית החולים וחוזרים תוך תקופה קצרה לשגרת חיים

הידעתם שברוב בתי החולים ברחבי הארץ ישנה אפשרות לניתוח בסיוע רובוט דה-וינצ'י? כבר עשרות אלפי מטופלים בישראל נותחו עד כה בגישה זו. רובוט הדה-וינצ'י מאפשר דיוק מירבי של המנתח, משפר את איכות ורזולוציית הראיה ומנגיש את השדה הניתוחי לכירורג וממקסם את יכולותיו. הרובוט מאפשר טווח תנועה מלא, כאשר תנועות כף ידו של המנתח על הקונסולה של הרובוט, מתורגמות בזמן אמת לתנועה מדויקת של המכשור הניתוחי המחובר לזרועות רובוטיות.

פרופ' ריאד חדאד, מנהל כירורגיה ב' וד"ר אחמד מחאמיד מנהל שירות ניתוחי כבד במרכז הרפואי כרמל סיפרו לנו על היתרונות של טכנולוגיית הדה-וינצ'י בניתוחי כבד, לבלב ודרכי מרה. המחלקה הכירורגית במרכז רפואי כרמל  מבצעים ניתוחי הכבד ולבלב מורכבים בטכניקה הרובוטית, בסיוע רובוט דה-וינצ'י כולל כריתת אונת כבד שלמה, כריתה תת שלמה של לבלב וניתוחי וויפל.

ניתוח וויפל נחשב לאחד הניתוחים המורכבים והמסוכנים בעולם הכירורגיה הבטנית. במהלך הניתוח מתבצעת כריתה של ראש הלבלב, תריסריון, חלק מהקיבה, דרכי מרה וכיס המרה ואז מתבצע שיחזור מערכת העיכול על ידי השקת הקיבה, דרכי המרה וגוף הלבלב למעי. אזור זה מוקף בכלי דם גדולים ומחייב הפרדה עדינה ומורכבת תוך כדי דיוק מרבי.

משמאל לימין:

ד"ר אחמד מחאמיד | סאלווה מוהרה – אחות, ראש צוות דה-וינצ'י | פרופ' ריאד חדאד

"ניתוחי כבד ולבלב הם ספינת הדגל של הכירורגיה הכללית וכוללת שיתופי פעולה של צוותים רב תחומיים. רובוט הדה-וינצ'י מאפשר לבצע ניתוחי כבד מורכבים באמצעות חתכים קטנים, את הכבד החולה מוציאים מחתך בבטן התחתונה. יתרונות החתך שהוא פחות כואב עם סיכון מופחת לפתח בקעים, תוך כדי תוצאות אסטטיות מעולות. זמן האשפוז קצר יותר והמטופל יכול לחזור במהרה לשגרת חייו.

 

בניתוחים אלו אנו משתמשים בסונר תוך ניתוחי (IOUS) וגם בחומר פלורוסנטי מסוג ICG – טכנולוגיות אלו מאפשרות דיוק מרבי ומשפרות את התוצאות האונקולוגיות בדומה לגישה הפתוחה עם היתרונות של ניתוח זעיר פולשני.

 

אנו מבצעים בדה-וינצ'י ניתוחי כבד גדולים כמו כריתת אונת כבד ימנית, אונת כבד שמאלית וניתוחי כבד בשני שלבים כמו ALPPS, כריתת לבלב רחקני (זנב הלבלב), כריתה תת שלמה של הלבלב, כריתת ראש לבלב (ניתוח וויפל), כריתת כיס מרה, כריתת דרכי מרה ושחזור עם השקה למעי הדק ,ניתוחי כריתת קיבה ומעי גס ועוד.

הרובוט מאפשר דיוק מירבי של המנתח, משפר את איכות ורזולוציית הראיה ומנגיש את השדה הניתוחי לכירורג, כולל הפרדות עדינות ומורכבות של הלבלב מכלי דם של הכבד והמעיים, ומאפשר ראיה הרבה יותר טובה לביצוע השקות עדינות כמו זו של הלבלב למעי, תוך כדי שימור עקרונות הכירורגיה האונקולוגית.

 

בנוסף, הניתוח מתבצע בגישת זעיר פולשני של 4 חתכים של 8 מ״מ כול אחד, בסוף הניתוח מוציאים את האיבר שנכרת דרך חתך של כ-5 ס״מ בבטן התחתונה, במקום הגישה המסורתית של חתך גדול וכואב.

 

מטופלים שעוברים את הניתוח בגישה הרובוטית מתאוששים בצורה מהירה יותר, מדווחים על שיפור ניכר במידת הכאב לאחר הניתוח ומשתחררים הרבה יותר מהר מבית החולים וחוזרים תוך תקופה קצרה לשגרת חיים ובנוסף, מאפשר טיפול כימי משלים בפרק זמן קצר. וכמובן, המטופלים מרוצים יותר מהתוצאות האסטטיות של הניתוח בזכות החתכים הקטנים.

זה העתיד ואנו שמחים שאנחנו יכולים לספק את השירות המתקדם והטוב ביותר עבור המטופלים שלנו."

יתרונות לניתוח בסיוע רובוט דה-וינצ'י

קיצור זמן החלמת
המטופל

פחות כאבים
ודימומים

מזעור חתכים
וצלקות

שיפור תוצאות הניתוח
ויעילותו

מקסום ודיוק יכולות
הרופא המנתח

חזרה מהירה יותר
לשגרה

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI