לייעוץצרו קשר

טיפול בהפרעות שינה באמצעות רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  04.04.2022 / 9:25
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

הפרעות שינה וכיצד הן משפיעות עלינו

בשלב כלשהו בחייהם, אנשים רבים מוצאים את עצמם סובלים מהפרעות שינה שונות, בין אם בקושי להירדם, חוסר יכולת לשמור על שינה רציפה, או לילות ארוכים של בהייה מתמשכת בתקרה.

שינה היא חלק טבעי וחיוני בחיינו ואנו זקוקים לה על מנת לשמור על אורח חיים תקין ובריא. כשתחום זה בחיינו חווה שיבושים, אנו עלולים לגלות כי מה שקורה בלילה אכן משפיע על מהלך היום ועלול לגרום לירידה בתפקוד, אובדן ריכוז וחוסר איזון. הפרעות שינה חמורות זקוקות לטיפול מקצועי שעולם הרפואה התחיל לספק רק בשנים האחרונות.

הפרעת שינה נפוצה היא תסמונת דום נשימה בשינה (Sleep Apnea) שמתבטאת בהפסקת נשימה בזמן השינה. הפרעה זו גורמת לאנשים הלוקים בה לחוות מצב של דום נשימה במהלך השינה, דבר הגורם לגוף להעיר את עצמו על מנת להשיב את הנשימה לסדרה.

מרבית האנשים הסובלים מהפרעה זו, חווים אותה מספר פעמים בלילה ומוצאים כי איכות השינה שלהם נפגעת בצורה משמעותית.

טיפול בהפרעות שינה בצורה הקונבנציונלית

עד היום, טיפול בהפרעות שינה התבצע בעזרת  ה-CPAP, מכשיר אוטומטי המפעיל לחץ אוויר קבוע על דרכי הנשימה בעזרת מסיכה המונחת על פני המטופל. טיפול זה אכן אפקטיבי אבל רבים מוצאים אותו מסורבל והוא אכן דורש הכנה, חיבור והפעלה טרם השינה.

טיפול אלטרנטיבי לטיפול בהפרעות שינה

טיפול אלטרנטיבי אליו פונים מטופלים רבים כיום הינו קיצור בסיס הלשון בהליך כירורגי עדין – באמצעות ניתוח רובוטי. תהליך זה מתאפשר בעזרת שימוש במכשור עדין ומדויק דוגמת רובוט דה וינצ'י, המאפשר לכירורגים לבצע פעולות זעירות בעזרת כלים קטנטנים שמתכופפים ומסתובבים בצורה מורכבת בהרבה מכף היד האנושית.

בשל יכולתה של מערכת דה וינצ'י לתרגם את פעולות המנתח בצורה מדויקת וזעירה, מטופלים רבים בוחרים לפנות לפתרון של ניתוחים רובוטייםלשינוי דרמטי באיכות השינה והחיים היום יומיים. שיטה זו מאפשרת לחזור לאורח חיים ספונטני ונטול תלות במכשירים ועזרים על מנת להירדם ומבטיחה חזרה לפעילות שגרתית, לאחר אשפוז וזמן החלמה קצרים מאשר היה נדרש לאחר ניתוח סטנדרטי.  

ניתוחים נוספים של רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם, טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגן, ניתוח כריתת מעי, ניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI