לייעוץצרו קשר

זיהוי ואבחון של מיומה ברחם

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  23.03.2022 / 12:42
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

מהי מיומה ברחם

אחד הגידולים השפירים הרווח ונפוץ ביותר ביותר בקרב נשים הוא מיומה ברחם. מיומה ברחם (או שרירן ברחם) הוא גידול שפיר שיכול להופיע במגוון גדלים, מגודל של פירור ועד מיומה ענקית שיכולה לגרום לרחם להתרחב לממדי היריון מתקדם) וצורות ולהופיע כגידול בודד או כחלק ממספר גידולים.

המיומה למעשה הוא גידול שאינו סרטני המתפתח בדופן הרחם (זהו הסוג הנפוץ ביותר. ישנן מיומיות שמתפתחות דווקא מתחת לריפוד הפנימי של הרחם או כלפי חוץ מהרחם), ויכול לגרום לתופעות לוואי בלתי נעימות.

סממנים לזיהוי של מיומה


אחד הסממנים הבולטים ביותר של מיומה ברחם קשור למחזור החודשי. אם את סובלת מדימום מוגבר בזמן המחזור, כזה שמצריך החלפת טמפון או תחבושות לעיתים תכופות מאד או אם הוא נמשך למעלה משמונה ימים, באופן קבוע, מומלץ ללכת להיבדק אצל רופא הנשים.


סממנים נוספים שמצריכים תשומת לב ומהווים מעין נורת אזהרה הם תחושת לחץ קבועה על שלפוחית השתן, צורך במתן שתן לעיתים תכופות יותר מבדרך כלל, אי יכולת לתת שתן או חוסר שליטה בשלפוחית השתן.


כמו כן, אם את חשה בכאבים בעת קיום יחסי מין, לחץ באגן הירכיים, כאבי רגליים, בטן נפוחה הנובעת מעצירות או בטן מורחבת שלא קשורה לעלייה במשקל, מומלץ בהחלט לפנות לרופא ולבדוק האם מדובר במיומה ברחם או בסממנים שקשורים לתסמינים אחרים.

אבחון וזיהוי הבעיה הרפואית

כדי לאבחן במה מדובר, רופא הנשים יתשאל אותך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך ואז יבצע בדיקה גינקולוגית  על מנת לבדוק את גודלו של הרחם, מבנהו וצורתו. אן הבדיקה תעלה חששות לגבי הימצאות מיומה ברחם, ייתכן ותעברי בדיקת אולטרסאונד בה ניתן לראות את הרחם והשחלות.


במידה והתגלה כי אכן מדובר בשרירן ברחם, תוכלי לבחור, בהתאם להמלצות הרופא, באיזה טיפול לנקוט, בין אם מדובר בנטילת תרופות משככות כאבים בלבד (במקרים קלילים בהם לא מורגש סבל ואין בעיה בתפקוד), בטיפולים פולשניים, בשימוש באולטרסאונד ממוקד עוצמה  או אפילו בניתוח רובוטי לכריתת השרירן או כריתת הרחם כולו. 

אולי יעניין אותך גם

21 דצמבר 2023

ניתוח בקע – מתי צריך לנתח ומהן השיטות הקיימות? היתרונות בניתוח בסיוע רובוט דה-וינצ'י

8 ינואר 2024

ד"ר דה-וינצ'י הטכנולוגיה הרובוטית בניתוחי כבד לבלב ודרכי מרה

28 דצמבר 2022

לראשונה בישראל ורק באיכילוב: ניתוח לכריתת וושט באמצעות רובוט דה וינצ'י