לייעוץצרו קשר

העתיד בעולם הניתוחים פחות חיתוכים יותר טכנולוגיה רובוטית

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  24.01.2022 / 9:24
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
ניתוחים רובוטיים עם רובוט דה וינצ'י - Da Vinci surgery

כיצד יראו ניתוחים בעתיד הקרוב

חלקו הפנימי של גוף האדם סגור וחשוך – ברובו, אך כמשהו משתבש ומנתחים צריכים לבצע ניתוח, הם ייאלצו לבצע חתכים בגופו של המנותח על מנת להגיע לשורש הבעיה. חתך כזה יצטרך להיות גדול מספיק על מנת לתת למנתח אפשרות לבחון מקרוב את האזור אותו הוא צריך לנתח ולבצע אותו בקלות.

חווית הניתוח שאנחנו חווים היום מאוד שונה מזו שחוו מנותחים לפני מספר עשורים. בשנות ה-90 ניתוחים דרשו חתכים גדולים שהיו מסוכנים ודרשו זמן החלמה ארוך מאוד. כיום, רופאים מבצעים ניתוחים ארוכים ומורכבים בעזרת מספר חתכים קטנטנים שדורשים יומיים של אשפוז, החלמה מהירה ולפעמים אפילו שחרור הביתה ביום הניתוח.

השינויים בניתוחים הודות לטכנולוגיה המתקדמת

שינויים אלו התרחשו בעיקר בגלל התקדמות טכנולוגית אדירה בתחום הניתוחים שמרשה למנתח ליצור חתכים קטנטנים, כמו הטכנולוגיה בה משתמש רובוט דה וינצ'י. בשיטה זו המנתח משתמש בזרועות המופעלות ע"י הרובוט ומתרגמות את תנועותיו בצורה מושלמת – כשילדינו יזדקנו ויזדקקו גם הם לניתוחים, עולם הרפואה ייראה שונה לגמרי ושיטות הניתוח המתקדמות של היום ייראו מיושנות.

השינויים בתעשיית הניתוחים הם חדשות טובות עבור כל מי שעומד בפני ניתוח. הניתוחים הופכים לפחות חודרניים ופולשניים ולכן גם לבטוחים יותר, כואבים פחות וזולים בהרבה, עם מינימום הוצאות פוסט-ניתוח בשל סיבוכים.
על מנת שניתוח ידרוש רק מספר חתכים קטנים, על כלי הניתוח להיות מתקדמים טכנולוגית וקטנים ככל האפשר. כאן נכנסים לתמונה הניתוחים הרובוטים באמצעות הטכנולוגיה הרובוטית של רובוט דה וינצ'י.

השפעת הטכנולוגיה וכניסתם של הניתוחים הרובוטיים

הרופאים עוברים אימונים מיוחדים בהם הם מתרגלים לשימוש בזרועות הרובוטיות שמציעים זוויות ותנועות שונות של תנועה שיד אנושית לעולם לא הייתה מסוגלת לבצע. בנוסף, תחנות עבודה רובוטיות יכולות לספק הגדלה של תמונת האזור הנגוע של עד 10 פעמים קרוב יותר מעין אנושית. רובוטים היוו כלי חשוב העוזר למנתחים לבצע ניתוחים מסובכים ומורכבים עם פחות צלקות, כאב וזמן החלמה המתאים לכל הגילאים. יותר ממיליון וחצי ניתוחים רובוטיים כבר בוצעו מסביב לעולם בשל היותם אידאליים לביצוע ניתוחים כגון כריתת רחם או הסרת ערמונית במקרה של סרטן הערמונית, ועוד.

ייתכן ובעתיד נראה יותר ויותר רובוטים מבצעים ניתוחים ארוכים ומורכבים בהתאם לצורכי המטופלים שכן זוהי רק ההתחלה של מה שנראה כמו מהפכת הניתוחים הרובוטיים של העתיד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI