לייעוץצרו קשר

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  16.04.2024 / 10:27
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

רובוט דה-וינצ'י מאפשר דיוק מרבי ומהירות החלמה

"הניתוחים הרובוטיים מהווים מהפכה עצומה בתחום הכירורגי, ובעיניי זו המהפכה הכירורגית הגדולה בדורנו"

 ד"ר אלי קקיאשווילי

במרכז הרפואי לגליל בוצע לאחרונה ניתוח רובוטי ייחודי ומורכב במיוחד, לשם הסרת גידול נדיר בלבלב. במהלך הניתוח הוסר הגידול בשלמותו, בהובלתו של ד"ר אלי קקיאשוילי, מנהל מחלקת כירורגיה א', מבלי שייאלצו לפגוע בלבלב או להסירו.

גידול נדיר עם השלכות מסכנות חיים

ד"ר קקיאשוילי סיפר על הניתוח: "הגיעה אלינו מטופלת בשנות ה-50 לחייה שסבלה מהתעלפויות חוזרות ונשנות. מבירור שביצענו גילינו, כי היה לה גידול נדיר בלבלב בשם אינסולינומה. הגידול גרם להפרשה מוגברת של הורמון האינסולין, מה שהביא לירידה דרסטית ברמת הסוכר. כתוצאה מכך סבלה המטופלת מסחרחורות ומהתעלפויות חוזרות ונשנות".

מיקום רגיש דרש טכנולוגיה מתקדמת

אחד האתגרים בפניהם עמד הצוות הכירורגי היה המיקום הרגיש בו נמצא הגידול, שאורכו הגיע ל-1.8 ס"מ. "הגידול היה ממש בראש הלבלב, סמוך לכלי דם מורכבים ומסובכים", מסביר ד"ר קקיאשוילי.

"באמצעות הרובוט ביצענו כריתה מקומית של הגידול, דבר שחסך לנו הסרה חלקית של הלבלב. בזכות הטכנולוגיה החדישה, שדה הראייה הרחב שהיה לנו והמיכשור המתקדם, היתה לנו אפשרות לבצע את הפעולה בצורה מדויקת ובטוחה מאוד, באזור רגיש ביותר, תוך הסרת הגידול בשלמותו".

החלמה מהירה ושמחה גדולה

המטופלת, ג'ולייט דכור מתרשיחא, שוחררה לביתה כעבור יומיים בלבד, כשהיא חשה בטוב, וגם תוצאות המעקב שעשתה לאחר מכן היו טובות.

עם הגעתה לבדיקת המעקב אמרה: "אני שמחה שהגידול התגלה בזמן ושהכל נגמר בשלום. תודה לאל, היום אני מרגישה בסדר גמור. אני מבקשת להודות לד"ר אלי ולצוות על הטיפול המקצועי והמסור, ועל כך שהצילו את חיי".

הסרת גידול נדיר מהלבלב

מהפכה בתחום הכירורגי

במרכז הרפואי לגליל בוצעו עד כה קרוב ל-200 ניתוחים רובוטיים כירורגיים, בהובלתו של ד"ר אלי קקיאשוילי, באמצעות רובוט דה-וינצ'י, שהינו הטכנולוגיה הניתוחית המתקדמת בעולם.

בסיוע הרובוט מבצע הצוות הרפואי ניתוחים כירורגיים משלל סוגים, וביניהם: ניתוחי קיבה, ניתוחים להסרת גידול מסוג סרטן הלבלב, ניתוחים לכריתת המעי הגס, ה"רקטום" (החלק הסופי של המעי הגס) והטחול, תיקונים של בקע סרעפתי וניתוחים לשיחזור דרכי מרה.

ד"ר אלי קקיאשוילי

ד"ר אלי קקיאשוילי הוא אחד המנתחים המובילים והראשונים של דה-וינצ'י בישראל. כחלק מההכשרות המקצועיות שעבר, הוא שהה במשך 6.5 שנים במרכזים רפואיים מובילים בקנדה, לצורך השתלמות-עמיתים קלינית ומחקרית. 

"הניתוחים הרובוטיים מהווים מהפכה עצומה בתחום הכירורגי, ובעיניי זו המהפכה הכירורגית הגדולה בדורנו", מסכם ד"ר קקיאשוילי.

"הניתוח הרובוטי בסיוע רובוט דה-וינצ'י מאפשר לא רק דיוק בלתי רגיל, אלא ביצוע ניתוחים ללא פתיחת הבטן, באמצעות חתכים זעירים. הוא ממקסם את יכולותיו של הרופא המנתח ומאפשר למטופל התאוששות קלה ומהירה יותר, תוך הפחתת סיבוכים".

קיצור זמן החלמת
המטופל

פחות כאבים
ודימומים

מזעור חתכים
וצלקות

שיפור תוצאות הניתוח
ויעילותו

מקסום ודיוק יכולות
הרופא המנתח

חזרה מהירה יותר
לשגרה

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI

21 דצמבר 2023

ניתוח בקע – מתי צריך לנתח ומהן השיטות הקיימות? היתרונות בניתוח בסיוע רובוט דה-וינצ'י