לייעוץצרו קשר

המסע להחלמה מאנדומטריוזיס

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  14.03.2022 / 8:57
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

המסע להחלמה של שרונה חזן – חודש המודעות לאנדומטריוזיס

שרונה חזן טיפול באנדומטריוזיס

שרונה חזן בת ה-30, סובלת כבר מעל 10 שנים מאנדומטריוזיס "חמש וחצי שנים לא נקלטתי להריון, 7 חודשים אחרי שנותחתי ע"י ד"ר שלומי כהן באמצעות רובוט דה-וינצ'י נקלטתי להריון ואני בשלב מתקדם. הניתוח החזיר אותי לחיים."

האנדומרטריוזיס של שרונה

אנו מלווים את שרונה חזן מאז הניתוח שעברה לפני כשנה בעקבות מחלת האנדומטריוזיס. "הכאבים התחילו עוד כשהייתי חיילת, הרגשתי כאבים מאוד חזקים ומפושטים בבטן התחתונה והיה לי קשה להתנהל ברמה היומיומית היו לי כאבי רגליים 24 שעות ביממה. עברתי ייסורים במשך שנים, במשך מעל לשנה לא עבדתי ולא תפקדתי.

הגעתי לפגישת ייעוץ אצל ד"ר שלומי כהן, אצלו שמעתי לראשונה על מחלת האנדומטריוזיס, ועל ניתוח באמצעות רובוט דה-וינצ'י, מדובר בשיטה מתקדמת של ניתוח זעיר פולשנית שאמורה למזער נזקים ולהגיע למוקדים עמוקים יותר מאשר בניתוח רגיל. הניתוח עבר בהצלחה וההתאוששות הייתה מהירה.

קצת על המחלה

ד"ר שלומי כהן, מנתח בכיר ומנהל תחום כאבי אגן כרוניים ונוירופלביולוגיה בבית החולים תל השומר:
"מחלת האנדומטריוזיס היא מחלה דלקתית כרונית של האגן, תאים שדומים לתאי רירית הרחם צומחים במקומות שונים באגן וגורמים להידבקויות בין אברי הבטן.

היכולת לנתח כיום עם המערכת הרובוטית מאפשרת לשלוט גם בראייה שהיא תלת מימדית וגם ב-3 זרועות בו זמנית וע"י כך אני יכול לשלוט טוב יותר במהלך הניתוח ולמנוע סיבוכים, דימומים לא צפויים ופגיעה באיברים סמוכים."

הצלחה של הניתוח הרובוטי

שרונה מוסיפה "הניתוח החזיר לי את החיים ואת השליטה בהם.

שרונה חזן הריון לאחר אנדומטריוזיס

אני מרגישה שאני יכולה לתפקד, חזרתי לעבוד ולפתוח בחזרה את העסק שלי אותו נאלצתי לסגור בעקבות המחלה שהשביתה אותי לחלוטין.

אם בזמנו הייתי בחוסר תפקוד של כ- 80-90%, כמעט לא מסוגלת לעשות דבר, כיום אני יכולה לעמוד יום שלם על הרגליים, לעבוד ולתפקד. חזרה לי תחושת החופש להיות אני עצמי וגם בימים היותר קשים של המחלה אני עדיין מרגישה שיש שיפור והקלה בכאבים ואני מצליחה לשלוט בה.

והחדשות הכי משמחות, אחרי שנים שלא נכנסתי להיריון, נקלטתי מספר חודשים לאחר הניתוח וזה לא מובן מאליו. חשוב לי לצאת בקריאה לנשים, ולשתף את הסיפור שלי. אני פונה לכל אותן נשים שמרגישות חוויה של כאב מאוד חד שלא יחששו וייגשו להיבדק אני ממליצה לכל מטופלת להתייעץ עם הרופא המטפל שלה על ניתוח בשיטה זו."

אל תחששו לקבל את איכות חייכן בחזרה ואת השליטה במחלה. אני אשמח לייעץ ולעזור לכל אחת.

מוזמנות בחום לקהילת התמיכה שלנו ״אחיות אנדומטריוזיס ישראל״ שם אנחנו עוזרות ומייעצות אחת לשנייה. אחרי 10 שנים בהן סבלתי מהמחלה ששלטה בי, מאז הניתוח לאחר התאוששות והחלמה מאנדומטריוזיס, אני פורחת וחזרתי לחיות את חיי – אל תוותרו, יש לזה מענה וטיפול יעיל.״

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI