לייעוץצרו קשר

הגניקולוג שלי והרובוט – העתיד כבר כאן!

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  03.05.2022 / 12:01
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

שמעתן פעם על רובוט מנתח?

ניתוח המתבצע באמצעות רובוט דה-וינצ'י מאפשר עבודה יסודית, בטוחה יותר, החלמה מהירה וקלה ואפילו תוצאה אסתטית יותר. צירפנו עבורכן את הרצאתו של ד"ר בני פיינר, מנהל המרפאה הרב תחומית לרצפת האגן ב״נגה מדיקל״, על ניתוחים רובוטיים. ד"ר פיינר מומחה ברפואת נשים, אורוגינקולוגיה, כירורגיה משקמת לרצפת האגן וגם, מנתח ברובוט ובלפרוסקופיה מתקדמת!

עולם הניתוחים הרובוטיים עבר אבולוציה, אם היינו מבצעים ניתוח באמצעות חתך ומטפלים באיברים וברקמות, כיום אנחנו רוב הניתוחים מתבצעים בגישה הזעיר פולשנית – לפרסקופיה וניתוח רובוטי.

בני פיינר 3
בני פיינר סרטון על ניתוחים רובוטיים
לחצו לצפיה בסרטון

ההבדל בין לפרסקופיה וניתוח באמצעות רובוט דה-וינצ'י:

בני פיינר- ניתוח רובוטי- רובוט דה וינצ'י

ניתוחים גניקולוגיים נפוצים ברובוט הדה וינצ'י:

כריתת שרירן (מיומה) תוך שימור הרחם: הכריתה מתבצעת במקרים בהם נוכחות השרירן פוגעת ביכולת להרות או לשמר הריון, בנוסף היא מתבצעת אצלך נשים עם רחם שרירני לאחר תום תכנית הילודה שמעדיפות לשמר את הרחם.

שיקום רצפת האגן: הרובוט מסוגל לבצע ניתוחים מורכבים לתיקון הצניחה אצל נשים הסובלות מצניחת אברי האגן (צניחת הרחם, הנרתיק, שלפוחית השתן וכו') בדרגה מתקדמת. הניתוח לפעמים כולל גם כריתה של הרחם, במקרים מסוימים קיימת אפשרות לשמר את הרחם ולהחזירו לעמדתו האנטומית התקינה.

תיקון 'נישה' (פגם בדופן הרחם כתוצאה מניתוח קיסרי בעבר): פגם זה מסוגל לעיתים קרובות לגרום לדימום נרתיקי ממושך גם מעבר לימי הווסת ויכול להוביל להפרעה בהשרשה של הריון צעיר. ניתן לזהותו באמצעות בדיקת אולטרה סאונד גינקולוגי. התיקון הכירורגי מתבצע דרך הבטן, המנתח מבצע הפרדה של שלפוחית השתן מדופן הרחם, כורת את אזור הנישה ומחבר מחדש של שולי דופן הרחם ע"י תפירה.

 

כריתת רחם מסיבות שפירות: שרירנים (מיומות) המגדילים את הרחם וגורמים תחושת מלאות / כאב בבטן ובאגן, דימום רב בזמן הווסת כאשר נhסיונות טיפול אחרים כשלו, צניחת רחם בדרגה מתקדמת, אנדומטריוזיס וכן מצבים טרום ממאירים ברירית הרחם או בצוואר הרחם.

גינקולוגיה אונקולוגית: רוב הניתוחים היום שסיבתם סרטן רירית הרחם מבוצעים בלפרוסקופיה או ברובוט. בניתוחים מסוג זה מוזרק חומר פלואורסנטי דרך צוואר הרחם כך ניתן לזהות במהלך הניתוח את בלוטת הלימפה הראשונה אשר מנקזת את אזור הגידול (מכונה "בלוטת הזקיף"), להרחיקה באופן נקודתי ולבדוק במעבדה האם היא נגועה בגידול סרטני. במידה והיא תקינה, אין צורך לכרות בלוטות לימפה נוספות.

הטכנולוגיה המתקדמת באמצעות רובוט דה וינצ'י מאפשרת לבצע ניתוחים מורכבים תוך יצירת פתחים זעירים בדופן הבטן ועם תוצאה אסתטית משופרת. הניתוחים מבוצעים באופן יותר מדויק המאפשר יתרונות רבים בהשוואה לשיטות הניתוחיות שהיו נהוגות בעבר, ככל שעובר הזמן הרובוט תופס יותר ויותר מרחב בכירורגיה הגינקולוגית.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI