לייעוץצרו קשר

בעיות בבלוטת התריס והדרך לטפל בהן

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  24.01.2022 / 9:05
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
טיפול בבעיות בבלוטת התריס

בעיות הקשורות לבלוטת התריס

בלוטת התריס, הנקראת גם בלוטת המגן או בלוטת התירואיד, הינה בלוטה בצורת פרפר הנמצאת בקדמת הצוואר. הבלוטה שייכת למערכת האנדוקרינית בגוף האדם וחלק חשוב מתפקידיה הוא יצור של הורמונים כגון תירוקסין (T4) ותריודוטירונין (T3) המשפיעים על חילוף החומרים בגוף, תפקודם התקין של המוח, הלב והשרירים וכמו כן ניצול אנרגיה יעיל.

בעיה נפוצה בתחום היא תת פעילות בלוטת התריס (תת פעילות של התירואיד), המופיעה כאשר הבלוטה מפרישה כמויות קטנות מהרגיל של ההורמון תירוקסין, מה שגורם להאטה בחילוף החומרים והתפתחות של סימפטומים כגון עצירות, השמנה, אובדן חיוניות ועייפות. תופעה זו ניתנת לאבחון לאחר בדיקות דם ושלילה של מחלות בעלות סימפטומים דומים. הטיפול בתופעה הינו תרופתי בדרך כלל וכולל שילוב של תירוקסין, תוספי מזון עשירים ביוד וחומצות אמינו וכמו כן, טיפול רפלקסולוגי.

בעיה נוספת המופיעה בעיקר אצל נשים, הינה פעילות יתר של בלוטת התריס, כחלק משלביה של מחלה אוטו-אימונית. במצב זה פועלת הבלוטה בצורה מוגברת ומייצרת עודף של תירוקסין אשר יגרום לסובל ממנה לירידה במשקל, שלשולים, דופק מהיר, עייפות ותיאבון מוגבר. מצב זה יטופל בדרך כלל בעזרת תרופות שיעזרו להוריד את רמת התירוקסין בשילוב עם תרופות שיטפלו בתסמינים.

מטופלים רבים הסובלים ממצב בו בלוטת התריס עובדת בצורה יתרה ואינם מסופקים מהתלות בטיפול תרופתי, בוחרים לפנות לשיטת הניתוח הרובוטי. שיטה זו המשתמשת בעזרת טכנולוגיה חדישה – "רובוט דה וינצ'י", מעניקה לכירורג יכולת לבצע את כריתת בלוטת התריס בצורה קלה יחסית ובכך לפתור למעשה את הבעיה. הניתוח הרובוטי של דה וינצ'י מאפשר מהלך ניתוח קצר יותר ומדויק יותר. הכלים הקטנטנים שאותם מפעיל המנתח מפינת החדר, מאפשרים לו שליטה מלאה, יציבות ודיוק שבלתי ניתן להשיג בשיטת ניתוח קונבנציונלית.

יתרון נוסף של שיטת ניתוח רובוטי בכריתת בלוטת התריס, הוא חתכים קטנים יותר אשר נשארים חבויים תחת בית השחי ומאפשרים החלמה מהירה ושמירה על האסתטיקה של הצוואר. בצורה זו הצוואר נשאר ללא צלקות או סימנים מיותרים כך שניתן להבין מדוע יותר ויותר אנשים בוחרים לפנות לשיטת טיפול זו.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI