לייעוץצרו קשר

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  16.04.2024 / 10:25
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

התקדמות טכנולוגית מרשימה בתחום הכירורגיה הגינקולוגית

 אישה בת 85 חזרה לשגרת חייה ואף חידשה את פעילותה הספורטיבית האהובה עליה – רכיבה על אופניים – חודש בלבד לאחר שעברה ניתוח רובוטי מורכב לטיפול בפיסטולה רקטו-ואגינלית.

מקרה נדיר ומורכב

 פיסטולה, חיבור לא טבעי בין המעי הגס לנרתיק, גרם למטופלת לדלקות שתן חוזרות ופגיעה משמעותית באיכות חייה. הניתוח, שבוצע במרכז רפואי מוביל בישראל, כלל כריתת קטע מהמעי הגס, השקת הוגינה לרקטום ופתרון בעיית צניחת הנרתיק, הכל בפרוצדורה אחת משולבת.

ד"ר ירון רודניצקי, אחד מצוות המנתחים, הסביר: "המטופלת סבלה מחיבור של המעי הגס עם הנרתיק שגרמו לדלקות שתן חוזרות תוך פגיעה משמעותית באיכות חייה. החיבור הזה קרה על רקע דלקת סעיפים של המעי הגס על גבי רשת ישנה שהוכנסה בעבר להרמת הנרתיק לאחר כריתת רחם.

 ביצענו כריתה של המעי ביחד עם הקיר האחורי של הוגינה והשקה לרקטום. פתרנו את בעיית הפיסטולה וצניחת הנרתיק בניתוח אחד משולב."

ניתוח מורכב בסיוע רובוט דה-וינצ'י לכריתת פיסטולה רקטו-ואגינלית, חיבור לא טבעי בין המעי הגס לנרתיק. מדובר בניתוח רובוטי משולב של צוות כירורגי וגניקולוגי
ניתוח רובוטי משולב של צוות כירורגי וגניקולוגי

בתמונה מימין: ד"ר ירון רודניצקי וד"ר צבי קליין

ניתוח בסיוע רובוט דה וינצ'י: יתרונות משמעותיים למטופלים

ניתוח בסיוע רובוט דה וינצ'י הפך בשנים האחרונות לטכנולוגיה מבוקשת בתחום הכירורגיה. מערכת דה וינצ'י מאפשרת לנתח באמצעות רובוט מתוחכם, תוך שליטה מדויקת של המנתח. גישה זו מציעה יתרונות רבים למטופלים, ביניהם:

דיוק מרשים: הרובוט מאפשר תנועות זעירות ומדויקות יותר בהשוואה לניתוח לפרוסקופי קלאסי. כתוצאה מכך, ניתן לבצע את הניתוח בצורה עדינה יותר, תוך פגיעה מינימלית ברקמות בריאות.

פחות כאבים ופחות צלקות: החתכים בניתוח דה וינצ'י קטנים משמעותית בהשוואה לניתוח פתוח, מה שמוביל לכאבים פחותים, צלקות קטנות יותר והחלמה מהירה יותר.

אובדן דם מועט: הדיוק הגבוה של הרובוט מאפשר צמצום משמעותי של אובדן דם במהלך הניתוח. יתרון זה משמעותי במיוחד עבור חולים הסובלים מאנמיה או מבעיות קרישה.

החלמה מהירה יותר: הודות לפגיעה מינימלית ברקמות, זמן ההחלמה לאחר ניתוח דה וינצ'י קצר משמעותית בהשוואה לניתוח פתוח. רוב המטופלים יכולים לחזור הביתה תוך יום או יומיים לאחר הניתוח.

שיפור איכות החיים: ניתוח דה וינצ'י יעיל בטיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים, ביניהם סרטן הערמונית, סרטן הרחם, בקעים, ניתוחי כריתת כיס המרה ועוד. כתוצאה מכך, ניתוח זה יכול לשפר משמעותית את איכות החיים של המטופלים.

קיצור זמן החלמת
המטופל

פחות כאבים
ודימומים

מזעור חתכים
וצלקות

שיפור תוצאות הניתוח
ויעילותו

מקסום ודיוק יכולות
הרופא המנתח

חזרה מהירה יותר
לשגרה

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI

21 דצמבר 2023

ניתוח בקע – מתי צריך לנתח ומהן השיטות הקיימות? היתרונות בניתוח בסיוע רובוט דה-וינצ'י