לייעוץצרו קשר

היתרונות של ניתוחי בקע בסיוע רובוט דה-וינצ'י: כירורגיה רובוטית מתקדמת המרכז ברפואי מאיר

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  21.10.2024 / 9:16

במרכז הרפואי מאיר מבוצעים ניתוחי בקע מתקדמים בסיוע רובוט דה-וינצ'י, הכוללים תיקוני בקע מפשעתי, סרעפתי, טבורי ותיקון דופן הבטן. השימוש בטכנולוגיה המתקדמת מאפשר רמת דיוק כירורגית גבוהה ומקסום היכולות של המנתחים.

יתרונות השימוש ברובוט דה-וינצ'י בניתוחים פרופ' שמוליק אביטל, מנהל מחלקת כירורגית ב' במרכז הרפואי מאיר, מסביר: "לרובוט דה-וינצ'י יתרונות רבים בהשוואה לניתוחים בשיטות המסורתיות, כמו ניתוח פתוח או כירורגיה לפרוסקופית. הרובוט מאפשר רמת דיוק גבוהה הרבה יותר ומעניק למנתח גמישות רחבה יותר, מה שמאפשר לבצע את הניתוח בצורה יעילה, בטוחה ומתקדמת."

פרופ' שמוליק אביטל, מנהל מחלקת כירורגית ב' במרכז הרפואי מאיר
פרופ' שמוליק אביטל, מנהל מחלקת כירורגית ב' במרכז הרפואי מאיר

ד"ר ירון רודניצקי, מנהל השירות לכירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה, מוסיף: "אנו מובילים את הכירורגיה הרובוטית בניתוחי מערכת העיכול בבית החולים מאיר, עם דגש על ניתוחים לסרטני המעי הגס והרקטום ותיקוני בקעים מורכבים. רובוט הדה-וינצ'י מאפשר לנו להעניק למטופלים ניתוח בטוח ואיכותי, והוא חלק בלתי נפרד מהמציאות הכירורגית המתקדמת כיום."

ד"ר ירון רודניצקי, מנהל השירות לכירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה
ד"ר ירון רודניצקי, מנהל השירות לכירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

דיוק גבוה יותר ותמונה תלת-ממדית ד"ר לורן להב, רופאה כירורגית בכירה במרכז הרפואי מאיר, מציינת: "בניגוד לכירורגיה לפרוסקופית, שבה המנתח מסתמך על תמונה דו-ממדית, בניתוח רובוטי מתקבלת תמונה תלת-ממדית ברזולוציה גבוהה, המאפשרת למנתח להבחין בצורה מדויקת יותר בין מבנים שונים ולמנוע פגיעה בעצבים וכלי דם חשובים. הדבר משמעותי במיוחד באזורים מורכבים אנטומית כמו בקעים באזור המפשעה. בנוסף, הזרועות הרובוטיות מצוידות במפרקים גמישים המאפשרים טווחי תנועה נרחבים יותר מאשר בלפרוסקופיה, מה שתורם לשיפור הביצוע הכירורגי."

היתרון למנתחים והמטופלים ד"ר להב מוסיפה: "מעבר ליתרונות עבור המטופלים, הרובוט מהווה כלי ארגונומי משמעותי המשפר את נוחות העבודה של המנתח, ומאפשר לו לבצע את הניתוח בצורה מדויקת ונוחה יותר."

השפעת הקדמה הטכנולוגית על הכירורגיה הקדמה הטכנולוגית בשנים האחרונות הובילה לשינוי משמעותי בכירורגיה, כאשר הגישה הזעיר פולשנית – הכוללת כירורגיה רובוטית ולפרוסקופית – הפכה לגישה המועדפת בביצוע ניתוחים אלקטיביים. גישה זו החליפה בהדרגה את השיטה הפתוחה המסורתית, הודות ליתרונותיה הרבים שהוכחו במחקרים רבים: חתכים קטנים יותר, פחות סיכון לזיהומי פצע, פחות כאבים לאחר הניתוח, וחזרה מהירה יותר לפעילות שגרתית.

לסיכום, רובוט הדה-וינצ'י הוא כלי כירורגי מתקדם המשפר את איכות הניתוחים, הן מההיבט של דיוק כירורגי והן מההיבט של נוחות המנתח, ומעניק למטופלים ניתוח בטוח ואיכותי עם תוצאות מיטביות וחזרה מהירה לשגרה.

קיצור זמן החלמת
המטופל

פחות כאבים
ודימומים

מזעור חתכים
וצלקות

שיפור תוצאות הניתוח
ויעילותו

מקסום ודיוק יכולות
הרופא המנתח

חזרה מהירה יותר
לשגרה

אולי יעניין אותך גם

11 ספטמבר 2024

"הרובוטים יהפכו לכלים חיוניים למנתחים בכל העולם" הארץ

11 ספטמבר 2024

חדשנות בכרמל – ניתוחי כבד ולבלב רובוטיים MYNET חיפה

11 ספטמבר 2024

דום נשימה – הלשון שמפריעה לישון: כך מטפל בבעיה רובוט דה-וינצ'י YNET