לייעוץצרו קשר

ניתוח הכבד הראשון בארץ באמצעות רובוט דה וינצ'י

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  17.04.2022 / 7:55
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

הכבד ותפקידו בגופנו

הכבד הוא אחד האיברים הכי חיוניים בגופינו, הוא אחראי על בקרת החום, פירוק חומרים מזיקים, מאגר ויטמינים לעת צרה, ועוד. כאשר הכבד נפגע – התפקודים החיוניים בגוף האדם נפגעים אף הם. כל האיברים בגוף האדם הם מיוחדים, אבל אין ספק כי הכבד הוא איבר מיוחד במינו אף יותר, מכיוון שהוא יכול לרפא את עצמו. הוא יכול לתפקד רגיל גם כאשר 90% ממנו אינו מתפקד כלל. ובכל זאת, יש לטפל בו באמצעים חיצוניים כאשר משהו משתבש.

סרטן הכבד אינו שכיח בכל העולם, אולם באזורים מסוימים באסיה ובאפריקה הוא דווקא אחד השכיחים, ובשאר המקומות הוא נמצא במגמת עלייה. סרטן הכבד יכול להתפתח משחמת הכבד (צירוזיס), אך יכול גם לפגוע באנשים צעירים למדי בלי קשר למחלות כבד קודמות. ישנו סוג נוסף של סרטן כבד שהוא הסרטן בכיס המרה, שנחשב לחלק מהכבד, והגידולים במסגרתו קטנים בהרבה משאר הגידולים הסרטניים.

סרטן הכבד- סיבות

יכולים להיות גורמים רבים לסרטן הכבד, לא רק מחלת שחמת הכבד. עישון, גנטיקה, מחלה נדירה בשם המוכרומטוזיס, רעל בשם אפלטוקסין (אין קשר לתפוח), ועוד. הסרטן נפוץ פי שניים אצל גברים מאשר אצל נשים.

ניתוח- הטיפול היעיל ביותר לטיפול בסרטן הכבד


ניתוח הוא הטיפול היעיל ביותר בסרטן הכבד, אבל לא תמיד ניתן לבצע אותו, או בשל גודל הגידול, או במידה והגידול התפשט אל מחוץ לכבד. במידה וניתן לנתח ולהסיר את החלק הנגוע, לכבד יש יכולת ריפוי עצמי מדהימה והוא יכול לבדו לגדל מחדש את החלקים החסרים. אפשר לכרות חלקים מהכבד, ואפשר לכרות את החלק הנקרא "אונה".

כמו כן ניתן להסיר את הכבד ולהשתיל במקומו אחר – במידה והגידול קטן מחמישה סנטימטרים או אם יש שלושה גידולים שונים בגדלים של פחות משלושה סנטימטרים. בכל מקרה, ניתוח גורר אחריו אשפוז והבראה של מספר שבועות, ומדובר בפעולה פולשנית ולא נעימה.

ניתוח רובוטי עם רובוט דה וינצ'י לטיפול בסרטן כבד

ניתוח רובוטי לטיפול בסרטן כבד הוא אחת האפשרויות הטובות יותר לניתוח, מכיוון שרובוט דה וינצ'י מאפשר ניתוח מדויק יותר, זמן החלמה מהיר יותר, וסימנים מועטים יותר על הגוף לאחר הניתוח. הכבד יכול להחזיר את עצמו לחיים, כדי שגם אתם תוכלו לעשות זאת במהירות, מומלץ על ניתוח שכזה. 

ניתוחים מומלצים נוספים עם רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם, טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח כריתת מעיניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI