לייעוץצרו קשר

צניחת רצפת האגן

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  22.09.2022 / 2:27
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

מהי צניחת רצפת האגן

צניחת האגן הוא מצב נפוץ במידה, בעיר אצל נשים שעברו מספר לידות או אפילו כריתת רחם, שבו משתנה האנטומיה של האיברים הפנימיים באזור האגן (צניחת רחם, צניחת נרתיק), הרקמות המקבעות אותן נחלשות עד שבסופו של דבר הם צונחים ומגיעים עד למפתן הפות.

מהם הגורמים לצניחת רצפת האגן

הגורמים לצניחת רצפת האגן הם רבים, אבל העיקריים הם בעיות גנטיות, גיל, לידות מרובות, אורח חיים היכול לגרום ללחץ תוך בטני כרוני (השמנה, עישון, אלכוהול, ספורט). במקרים של צניחת רצפת האגן, האישה תרגיש לרוב תחושות של מעין גוש שיוצא מחוץ לנרתיק ומעיק על התחושה הכללית, דימום קל עד כבד, בעיה בעת הטלת שתן ואפילו בעיות של דליפת שתן.

דרכי הטיפול האפשריות

ישנן מספר דרכים לטיפול בבעיות של צניחת רצפת האגן, כשהראשונה ביניהן היא טיפול ללא התערבות כירורגית. במקרים כאלו, מומלץ לאשה הסובלת מהתסמינים לבצע תרגילי התעמלות מיוחדים, להפסיק לעשן, לשמור על דיאטה עתירה בסיבים, לא להשקיע בפעילות גופנית שמפעילה את שרירי האגן וגם לקחת תרופות הורמונליות שגורמות לחיזוק רצפת האגן.

מתי נדרשת התערבות כירורגית

במידה ושיטות אלו לא עוזרות, יש לשקול טיפול עם התערבות כירורגית. באמצעות רובוט דה וינצ'י והטכנולוגיה המתקדמת באמצעותה הוא פועל, ניתן לנתח היום נשים הסובלות מצניחת אגן צניחת רחם, או צניחת שלפוחית השתן במינימום סיכון ומקסימום הצלחה. 

בעת הניתוח הרובוטי עצמו, יכול המנתח לחתוך חתכים זעירים בלבד בבטן האישה, ללא פתיחת הבטן בשלמותה (כפי שהיה נהוג בעבר) ובכך למנוע צלקת גדולה וכאבים מיותרים. דרך החתכים ובעזרת הרובוט, מקבל המנתח תמונת מצב מדויקת, מוגדלת ובטכנולוגיית תלת ממד, וכך הוא יכול לבצע את פעילות הרמת והחזרת האיברים למקומם בדיוק מרבי, בשליטה ועם בקרה מלאה. גם ההתאוששות בעקבות הניתוח הרובוטי קלה יותר והחזרה לפעילות יומיומית רגילה מהירה יותר. 

ניתוחים נוספים המבוצעים באמצעות רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח סרטן פרוסטטה, ניתוח להסרת גידול ברחם, ניתוח כריתת מעי ניתוח קילה, ניתוחי פרוסטטה טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח לסרטן בלוטת התריס ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI