לייעוץצרו קשר

מהפכה בניתוחי לב – ניתוח רובוטי

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  11.05.2022 / 1:40
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

ניתוח רובוטי לניתוחי לב בישראל

בשורה נהדרת לחולי לב בישראל, הזקוקים לניתוח מעקפים: לא עוד ניתוח לב פתוח כדי לערוך מעקפים, אלא ניתוח באמצעות רובוט דה וינצ'י! לא עוד טראומות לאחר ניתוח לב פתוח העלול להביא לסיבוכים, לזיהומים וימי אשפוז מרובים!

בבית החולים רמב"ם התחולל בתחילת חודש דצמבר "נס חנוכה" לחולי הלב הזקוקים לניתוח מעקפים. שלושה ניתוחי מעקפים התבצעו כחלוצי ניתוחי המעקפים בישראל באמצעות הטכנולוגיה הרובוטית.

הניתוח התקיים בבית חולים רמב"ם במחלקה לניתוחי לב, בראשות פרופ' גיל בולוטין וצוותו, הכולל את ד"ר צבי פלד וד"ר אבישי זיסר, וכן על ידי ד"ר קארי תיתין, מנתח לב אורח ידוע מפינלנד, שהגיע להנחות ולהדגים כיצד מבצעים ניתוחי מעקפים באמצעות טכנולוגיה רובוטית. ניתוחים רובוטיים חדשניים אלה יוצגו בכנס   ICI Meeting שיערך בחודש דצמבר בתל אביב.


כיצד נערך ניתוח רובוטי?

פרופ' גיל בולוטין, מנהל המחלקה לניתוחי לב מסביר: הניתוח נערך בלי  פתיחה רחבה של בית החזה, בלי חיתוך של עצם בית החזה, בלי הזזת הלב וללא צורך לחבר את החולה למכונת לב ריאה, דברים העלולים להביא לסיבוכים בניתוחי מעקפים של ניתוחי לב פתוח.


אז מה כן עושים?


לרובוט דה וינצ'י שלוש זרועות, שתיים מהן נושאות כלי ניתוח לפרוסקופיים (מזעריים) כגון, סכינים, מספריים וכו'. הזרוע השלישית נושאת מצלמות זעירות המציגות תמונה תלת ממדית של חלל החזה של החולה.

כלי הניתוח והמצלמות הזעירות מוחדרים לחלל החזה באמצעות חרירים מזעריים והרופא המנתח מפעיל אותם דרך הזרועות הרובוטיות, באמצעות מערכת ממוחשבת, על ידי שימוש בג'ויסטיק או בטבעות הפעלה על אצבעותיו של הרופא.


 באמצעות חתך קטן מבודדים את עורק החזה (ללא פתיחה של בית החזה) ומחברים אותו לעורק העיקרי של הלב. החתך קטן וכרוך בפחות כאבים, וכמובן כך נמנעים כל הסיכונים שהוזכרו לעיל. יתר על כן נמנעים זיהומים, תזוזות לא רצוניות של ידי המנתח, שהות ארוכה להחלמה, טראומות לאחר ניתוח מסובך ועוד.

התקדמות טכנולוגית בתחום ניתוחי הלב בישראל

מנהל בית החולים רמב"ם פרופ' רפי ביאר, מצביע על כך שניתוח המעקפים בחולי לב באמצעות רובוט דה וינצי מקדם בצעדים מהירים ומהפכניים את הרפואה בכלל וכמובן, את ניתוחי הלב בפרט.

טכנולוגיית רובוט דה וינצ'י נכנסה לשימוש שוטף בבתי החולים בעולם הרחב ואנו עדים למהפכה זו גם בישראל, תודות לחזון של מנהלי בתי החולים והרופאים המנתחים, שאינם חוששים לצעוד צעדים גדולים בתחום הרפואה החדשנית, ללמוד תוך תהליך ארוך, לחקור ולהתקדם לטובת חוליהם ולטובת מדע הרפואה.

ניתוחים נוספים של רובוט דה וינצ'י

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה,  ניתוח קילה, ניתוח להסרת גידול ברחם, טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגןניתוח כריתת מעיניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

16 אפריל 2024

חודש לאחר הניתוח המטופלת בת ה-85 חזרה לרכב על אופניים

16 אפריל 2024

ניתוח רובוטי מורכב במרכז הרפואי לגליל: הסרת גידול נדיר מהלבלב בסיוע רובוט דה-וינצ'י

4 אפריל 2024

לראשונה בהדסה ניתוחים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן בית החזה באמצעות הרובוט דה וינצ'י XI