לייעוץצרו קשר

כריתת גידול בגודל כדור טניס מוצלחת בביה"ח רמב"ם

לוגו דה וינצ'י

כתבת מערכת דה-וינצ'י

עודכן:  17.03.2022 / 1:23
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

הסרת גידול במוח עברה בהצלחה

ש' בת ה-70 מאזור הצפון חששה לאורך חייה מניתוחים והעדיפה להימנע מהם. כשגילו לפני 20 שנים גידול במוחה, היא העדיפה לנסות טיפולים אלטרנטיביים על מנת להימנע מטיפול חודרני, כשבינתיים גודלו של הגידול התעצם לממדים חסרי פרופורציה.

הגידול, אשר היה ממוקם בין בסיס הגולגולת ללסת, קרוב לעין ולעורק הראשי המוליך למוח, המשיך לגדול באיטיות לאורך השנים עד שהגיע לגודלו של כדור טניס. מיקומו וגודלו של הגידול פגעו באיכות חייה של ש' והיא סבלה מהפרעות אכילה, חנק, כאבים ועמדה בסכנת חיים. האופציה המקובלת במקרים שכאלו היא ניתוח כריתת גידול הכרוך בניסור הלסת, אשפוז ארוך ומייגע ופגיעה באיכות החיים.

ניתוח בבית החולים רמב"ם חיפה


בית החולים רמב"ם, אשר בידיו רובוט דה-וינצ'י וצוות אשר מיומן בתפעול המכשיר, הציע לש' להוציא את הגידול בניתוח זעיר פולשני בעזרת הטכנולוגיה הקיימת.  

ש' השתכנעה כשהוצגו בפניה פרטי הניתוח והוסבר לה כי בניתוח רובוטי שכזה הסיכונים פחותים וזמן ההחלמה זריזה משמעותית. היא אושפזה לניתוח שנמשך 4 שעות ובו הצליחו הרופאים לבצע כריתה מלאה של הגידול.

הניתוח בוצע ללא פגיעה בכלי דם או עצבים בקרבת הגידול וכעבור 48 שעות, ש' החלה לשתות ולדבר ללא הפרעה וללא צורך בטיפולים נוספים.

רובוט דה וינצ'י- ניתוח מדויק ומינימום חתכים

בשל יכולתה של מערכת דה וינצ'י לתרגם את פעולות המנתח בצורה מדויקת וזעירה, מטפלים רבים בוחרים לפנות לניתוחים רובוטיים המבוצעים באמצעות סיוע רובוטי.

הניתוח מתבצע בצורה באמצעות רובוט כירורגי שנמצא בחדר הניתוח ומופעל על ידי כירורג אשר מפעיל את זרועות הרובוט תוך צפייה במסך טלוויזיה אליו משודרת תמונה תלת ממדית דרך מצלמה הנמצאת באחת הזרועות הרובוטיות. 

הזרועות פועלות בצורה מדויקת ומאפשרות לכירורג שליטה משופרת על מהלך הניתוח, קיצור משך הניתוח, וזמן החלמה קצר משמעותית מניתוח סטנדרטי עם פחות דימומים ופחות חתכים.


מאז שהטכנולוגיה הבשילה וטיפולים שכאלו אפשריים בבתי חולים שונים ברחבי העולם, מטופלים רבים כמו ש', אשר חששו מניתוחים מסורתיים, פונים לקבלת עזרה ונוכחים לגלות כי ניתן היה לפתור את הבעיה ממנה סבלו בצורה בטוחה ויעילה במינימום סיכון.

כיום מתבצעים ניתוחים רבים ומגוונים באמצעות רובוט דה וינצ'י כגון: ניתוח לסרטן בלוטת התריס,  ניתוח סרטן פרוסטטה, טיפול וניתוח בצניחת רצפת האגן, ניתוח כריתת מעי, ניתוחי פרוסטטה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

21 דצמבר 2023

ניתוח בקע – מתי צריך לנתח ומהן השיטות הקיימות? היתרונות בניתוח בסיוע רובוט דה-וינצ'י

8 ינואר 2024

ד"ר דה-וינצ'י הטכנולוגיה הרובוטית בניתוחי כבד לבלב ודרכי מרה

28 דצמבר 2022

לראשונה בישראל ורק באיכילוב: ניתוח לכריתת וושט באמצעות רובוט דה וינצ'י